MENU

Nowy Passat b5 z 2000r. Niska cena! Sprawdź sam!

Historia Volkswagena

W roku 1933 Adolf Hitler zlecił skonstruowania auta, które ma być dostępne dla szerokiego grona odbiorców. W założeniu miało kosztować nie więcej jak 1000 marek, rozpędzać się do około 100 km/h oraz pomieścić cztery osoby. Zadanie stworzenia takiego pojazdu otrzymał Ferdynand Porsche. Pierwszy projekt auta, które miało silnik chłodzony powietrzem powstał w 1935 roku, a pojazd przyjął nazwę KdF, czyli Kraft durch Freude, co oznaczało siłę przez radość i nawiązywało do ograniczaj niemieckiej, która zajmowała się kształtowaniem wolnego czasu społeczeństwa. Ostatecznie po powstaniu 9 prototypów, do produkcji seryjnej zostaje zatwierdzony projekt o nazwie Type 60. 26 maja 1938 roku w mieście Fallersleben, położonym w Dolnej Saksonii odbyły się uroczystości w związku z rozpoczęciem budowy przyszłej fabryki samochodu, który miał się nazywać KdF Wagen. Oficjalna produkcja auta rozpoczęła się w lipcu 1941 roku, a do 7 sierpnia 1944 roku, kiedy to zakończono produkcję, udało się wyprodukować 630 egzemplarzy. Auta powstawały zarówno w wersjach cywilnych w nadwoziach typu sedan, kabriolet i kabrio – limuzyna, a także w wariancie wojskowym. Po zakończeniu II wojny światowej w zakładach rozpoczęto produkcję na potrzeby armii. Nazwę miasta zmieniono na Wolfsburg, a nazwa marki została przemianowana na Volkswagen. Nie zaprzestano jednak wytwarzania pojazdu. Volkswagen Kafer (znany jako Garbus) zmotoryzował powojenne Niemcy oraz zyskał popularność na świecie. Następnie auto było produkowane w Meksyku i Brazylii, a łącznie powstało ponad 21 mln egzemplarzy. Jego produkcja została zakończona w 2003 roku, ale od 1998 roku produkowany jest model New Beetle, który nawiązuje do legendarnego Garbusa.